אנו מדברים כאן באתר הרבה על איפור לנשים אך יש הרבה נשים שמוטרדות מהחזה שלהן – הינה כמה טיפיים לשיפור התדמית:

הרבה נשים שלכאורה "בורכו" בחזה גדול, יודעות כי לעיתים מדובר בנטל ומטרד המקשה על פעולות היומיום. נשים בעלות חזה כבד ונפול עלולות לסבול מבעיות גב, כאבי כתפיים וצוואר, הליכה שפופה, עקמת בגב ואף בעיות במערכת הנשימה. בנוסף, עלולה להיווצר בעיה של הזעת יתר תחת השד מה שיוביל לגירוי עור כרוני באזור הקפל התת שדי. המודעות למראה השד עלולה להביא לפגיעה בדימוי העצמי, בעיות חברתיות, מגבלות בלבוש, והימנעות מפעילות גופנית – הן מסיבה פיסית והן מסיבה פסיכולוגית. במצב כזה, ניתוח הקטנת חזה בהחלט יכול לעזור.

תהליך ניתוח להקטנת החזה



במהלך ניתוח להקטנת חזה, עודפי רקמת השד, השומן והעור מוסרים בכדי להפחית את גודלם ומשקלם של השדיים, ובנוסף מבוצעת הרמת השד תוך מיקום העטרה והפיטמה באופן פרופורציונלי למבנה השד החדש. ניתוח זה יכול להקל על כאב ואי הנוחות, להקטין את נפח השד ולעצבו מחדש באופן התואם את מימדי גופך, תוך שמירה על בריאות השד ותפקודו, ועל מראה סימטרי ויפה. ניתוח להקטנת חזה אינו פשוט, הוא מבוצע בהרדמה כללית וכולל אשפוז של 24 שעות. אולם ביצועו על ידי רופא מנתח פלסטי מומחה מקטין את הסיכונים ויביא לתוצאות הרצויות. טרם ביצוע הניתוח, יש צורך בהתייעצות עם הרופא באשר לגודל השד הרצוי לאחר הניתוח, תוך התחשבות הן בשאיפות המטופלת והן במגבלות הקיימות באפשרות ההקטנה.

שיקום והחלמה

 

לאחר הניתוח ישנה חבישת לחץ אלסטית או חזייה ניתוחית. בנוסף, צינור קטן יחובר לכל שד במשך מספר ימים בכדי לנקז הפרשות ולמזער את הנפיחות. כאבים הם דבר שכיח לאחר הניתוח ובדרך כלל נמשכים כשבוע – בעיקר בעת תנועה, סיבוב או שיעול למשל, אך ניתן להשתמש במשככי כאבים. צפויה ירידה בתחושת עור השד והפיטמה לזמן מה, אך לרב התחושה חוזרת. יש להימנע מפעילות מאומצת והרמת משקלים כבדים למשך חודש, ולהימנע מפעילות מינית במשך 10 ימים לפחות מרגע הניתוח. השדיים יגיעו למצבם הסופי וצורתם החדשה לאחר 6 חודשים עד שנה, אך גם אז צורתם עשויה להשתנות עקב שינויים הורמונאליים, עליה במשקל, הריון וכדומה. חשוב לדעת כי הניתוח משאיר לרב צלקות גלויות לעין, אשר תחילה יהיו אדומות ובולטות, וידעכו בהדרגה עד כדי פסים עדינים, דקים וחיוורים.

הגדלת חזה
הגדלת חזה

חשוב לדעת

 

ניתוח להקטנת חזה ניתן לעשות בכל גיל, אך מומלץ להמתין עד שהשדיים יסיימו להתפתח, לרב בסביבות גיל 18. במקרים קיצוניים או בשל בעיות רפואיות הנגרמות כתוצאה מגודל חזה חריג, ניתן לבצע את הניתוח גם בגיל צעיר יותר. חשוב להבין כי הקטנת נפח השד מוגבלת, ועל כן נפח שד גדול במיוחד לא יוכל להפוך לשד קטן מאוד. הקטנת שד מעבר למידה המומלצת יכולה להוביל לפגיעה בכלי דם, ואף לנמק בפיטמה ובעור. לכן ניתוח הקטנת חזה מתבצע תוך התחשבות ברצון המטופלת אך גם במגבלות הקיימות, בהתאם למבנה השד הקיים, תוך שמירה על אספקת הדם תקינה ובריאות השד. חשיבותו של הרופא המנתח היא אדירה משלב הייעוץ וההכנה לניתוח ועד למעקב שאחרי.

 

לסיכום

 

ניתוחים פלסטיים ,הגדלת חזה וכן גם איפור "יושבים" כולם על איזורים של תפיסה עצמית, תדמית חיצונית והרבה מקדומות של דימוי עצמי. אין ספק כי בימינו, בניגוד לימי העבר, תחום זה מאפשר אפשריות רבות ושונות יותר מאי פעם, דבר שיכול לשרת ולסייע לנשים רבים (וגם לגברים :) ).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *