לא חייבים להיות אנשי מקצוע על מנת להבחין בטרנדים חדשים המשפיעים על התחום של עיצוב גבות. היות וגבות הן חלק כל כך חשוב בהבעה, במבנה הפנים ובמראה הכללי, כל שינוי בא לידי ביטוי בצורה ברורה ובולטת.
השינוי הגדול ביותר של השנים האחרונות מצוין על ידי מעבר מגבות דקות לגבות עבות. בעוד בעבר הנטייה הרווחת הייתה להעדיף גבות דקות ועדינות ככל האפשר, הרי שכיום עיצוב גבות עבות הוא חלק בלתי נפרד מסל השירותים של מכוני קוסמטיקה. יחד עם זאת, תופעה זו היא מעגלית וחוזרת על עצמה אחת למספר שנים.

הדינאמיות של עיצוב גבות עבות ודקות

עיצוב גבות עבותיש ציורים המתעדים את ההעדפה לגבות עבות כבר לפני עשרות שנים. בציורים אלו הנשים גאות בגבות העבות, ולעיתים אפילו המחוברות שלהן, בעוד גברים בכלל לא חשבו על אפשרות של הסרת שיער. עם הזמן החלו נשים לשנות את הדרישה, ולעורר ביקוש לגבות דקות. הביקוש הזה הגיע לשיאו בשנות ה-80 וה-90 של המאה הקודמת, אך הוא נחלש לקראת המאה הנוכחית.

אפשר לציין מספר סיבות לשינויים בתחום של עיצוב גבות:

  1. התפתחות טכנולוגית – עיצוב גבות עבות אינו כרוך כיום באף סוג של כאב או חוסר נוחות. יש שורה ארוכה של מכשירים טכנולוגיים מתקדמים המאפשרים עיצוב גבות בכל הסגנונות, עבור גברים ונשים כאחד. התפתחות טכנולוגית זו מעודדת את הלקוחות לבחור עיצוב גבות בהתאם להעדפות אישיות. הלקוחות אינם מתחשבים בכאב או בסבל, ולכן נוטים להחליף את הטרנדים האופנתיים לעיתים קרובות יותר.
  2. אופנה – שינויים אופנתיים מתרחשים כתוצאה מתהליכים גלובאליים. יש תצוגות אופנה בהן המעצב מעוניין למשוך תשומת לב בעזרת עיצוב גבות עבות לנשים, לעומת תצוגות סולידיות יותר הפונות אל מכנה משותף רחב ככל האפשר. אופנה היא תחום דינאמי המשפיע בין היתר גם על טכניקות טיפוח, קוסמטיקה ועיצוב גבות.
  3. תרבות – עיצוב גבות עבות מתקבל כיום בהבנה ואינו נחשב יוצא דופן. אפשר לראות סגנונות עיצוב של גבות דקות או עבות במחזות, סרטים, תכניות טלוויזיה ועוד. התרבות המודרנית שמה דגש על ליברליות, ואינה מגבילה את סגנונות הטיפוח. היתרון הברור הוא בחירה חופשית של כל הלקוחות המעוניינים לעצב גבות בהתאם לאסתטיקה האישית שלהם.

לא על העובי לבדו

גבות יפות מעוצבות כמסגרת לפנים ודורשות טיפול יסודי, מקצועי ומדויק. הבחירה בין גבות עבות לדקות היא למעשה רק חלק ממערכת השיקולים של מעצב מקצועי. תפקידו של המעצב הוא לזהות את אופי הגבות המתאים ללקוח, לבחור בין אמצעי מריטה, ולעיתים גם לצבוע את הגבות על מנת להשלים את המראה הכללי.

לסיכום, הטרנדים הנוכחיים בתחום עיצוב הגבות מאפשרים בחירה חופשית בין גבות עבות ודקות. יש כאלה המעדיפים עיצוב גבות עבות עקב עודף שיער, לעומת אחרים שמרגישים נוח יותר עם סגנון קלאסי של גבות דקות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *