אחת מהתופעות האסתטיות שטורדות את מנוחתן של נשים רבות היא הופעת כתמים בעור, אשר משווים לעור מראה עייף, מבוגר ולא נקי. בהיותו המגן הראשון אל מול העולם, העור הוא האיבר החשוף ביותר לשינויי הזמן והשפעות הסביבה. השאלה החשובה היא – האם יש דרך אפקטיבית להבהרת פיגמנטציה?

גורמים להופעת כתמי עור ופיגמנטציה

עורנו מורכב מרקמה חזקה, אך רגישה והוא מושפע משלל גורמים, שחלקם יכולים להביא להכתמתו או להופעת נגעים וסרחים – לרוב בדמות כתמים כהים (היפר-פיגמנטציה), אדמומיות ורוזציאה, או כתמים בהירים (היפו-פיגמנטציה).העלמת כתמים

בין הגורמים ניתן למנות תופעות סביבתיות, כגון חשיפה ממושכת או מרוכזת לקרינת השמש, היחשפות לחומרים מזיקים, אשר לרוב מביאים להופעת כתמים כהים בעור. יש מי שעורם רגיש להצטלקות ולהופעת כתמים, אפילו מחבלה קלה מאוד, או מפגיעה רצינית יותר.

שינויים נוספים בתהליכים פיזיולוגיים בגוף או התפתחותן של תופעות עוריות שונות, יכולים גם הם להביא להתפתחות כתמים. התופעה הנפוצה ביותר היא פיגמנטציה ממקור הורמונלי, אשר לרוב מופיעה במהלך ההריון, לאחר לידה או סביב ההגעה לגיל המעבר.

וכמובן, לצד ההתבגרות הטבעית של הגוף ואיתו העור, קיימות מגוון סיבות רפואיות שיכולות לגרום להכתמה, החל מבעיות בכבד ועד לבעיות עור ממוקדות.

אופני הטיפול בכתמי עור

שיטות הטיפול בכתמי עור ותופעות פיגמנטריות נוספות רבות ומגוונות, כאשר המשותף לרובן הוא הסרה או חידוש של הרקמה המוכתמת, או הבהרה ישירה של העור.

לבעיות קלות ביותר, קיימים בשוק מגוון תכשירי הבהרה והלבנה בדרגות השפעה שונות, כאשר קרמים טיפוליים ברמה רפואית משולבים לעתים בטיפולים אסתטיים בקליניקות ואף אצל קוסמטיקאיות.

מי שמעוניינת בטיפול מעמיק יותר להבהרה וטשטוש של פיגמנטציה, יכולה לבחור באחר משלל טיפולים מתקדמים החל מפילינג בדרגות משתנות – החל משטחי לפגעי עור קלים, דרך בינוני באמצעות אנרגיה ממוקדת (כמו פילינג לייזר, גלי רדיו RF ועוד), או טיפול בתכשירים כימיים, ועד לפילינג עמוק המבוצע על ידי רופא בלבד. כל אלה מאפשרים להסיר שכבות עור פגועות ולעודד צמיחת תאי עור חדשים במראה אחיד, בהיר וחלק.

נמאס לך מהכתמים? עכשיו גם את יכולה ליהנות מטיפולי רפואה אסתטית מדהימים ובלתי פולשניים, שיסיר וכמעט כל כתם ונגע בעור, במהירות וביעילות.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *