עיניים שקועות מאופיינות בשקע עין עמוק. המטרה של האיפור במקרה כזה היא במידה מסוימת להוציא את העיניים החוצה, או לגרום לאשליה אופטית אשר תיצור סימטריה בין העיניים. הדרך הטובה ביותר לאפר את העיניים היא להשתמש בצבעים בהירים. מעבר לכך, מומלץ לבחור בבסיס מייקאפ בהיר המבליט את לובן העין.

מה מיוחד בעיניים שקועות?

איפור עיניים שקועות דורש התייחסות מיוחדת אל העפעף. חשוב לנטרל את העפעף השקוע, ולפדר בצללית לבנה את כל שטח העין. אפשר ורצוי להניח צבע כהה על שקע העין באמצעות מכחול, ולטשטש כלפי מעלה והחוצה. על כל פנים, איפור של העיניים מחייב השלמת מסגרת: יש לתחום את החלק התחתון באותה צללית שנבחרה עבור שקע העין, להדגיש עם צללית אבקה בעצם הגבה, ולהשתמש במסקרה כדי להדגיש את הריסים.

חלק גדול מהדוגמניות המובילות בעולם הן בעלות עיניים שקועות. מבנה עיניים כזה מעניק למתאפרת מראה ייחודי ויוצא דופן, בעיקר במידה והיא מקפידה על כללי האיפור הנכונים. בעלות עפעף שאינו בולט יכולות להניח אייליינר עדין, בעוד עבור בעלות עפעף בולט יש אפשרות לנצל את הטכניקה של אייליינר דרמטי ומעושן. מבחינה פיזית, מבנה עיניים שקועות נוצר כתוצאה ממצב בו גלגל העין והעפעף העליון שקועים עמוק בתוך ארובת העין. במרבית המקרים ניתן לזהות עיניים שקועות לפי העובדה שהן צרות וקטנות יחסית בגודלן.

טיפים מעשיים לאיפור נכון של עיניים שקועות

הצלחה של איפור עיניים שקועות נמדדת על פי האופן בו ניתן לראות את האיפור. במילים אחרות, איפור לא מקצועי יכול להביא לכך שכל חלקו התחתון של העפעף העליון ייבלע בארובת העין גם אם היא פתוחה לרווחה. לא כדאי להשקיע באיפור שבסופו של דבר לא רואים את תוצאותיו. מצד שני, אפשר להתעודד בעובדה שיש לא מעט טיפים מעשיים, ואפילו פשוטים למדי לגבי איפור נכון של עיניים שקועות:

איפור עיניים שקועות
– בחרו צללית בהירה שאפשר להניח עד עצם הגבה בגימור מבריק מעט
– זכרו כי בתחום האיפור ידוע שצבע בהיר מחזיר אור, ומשווה לעין מראה פתוח
– ניתן ליצור מחדש את קפל העפעף שממוקם נמוך, ובסמוך לקו הריסים העליונים, במקום קצת יותר גבוהה ממיקומו הנוכחי
– השתמשו בצללית בגוונים טבעיים אבל הקפידו על צבע כהה יותר מצללית הבסיס על מנת להשיג את אשליית העומק
– הניחו מסקרה ביד נדיבה גם בריסים העליונים וגם בריסים התחתונים
– צרו הדגשה מדויקת על מנת למסגר את העין מבלי להקטין אותה
– הימנעו משימוש בגוון לבן של עיפרון עיניים משום שהוא נראה זר ולא טבעי
– מסגרו את העין בצללית או בעיפרון רק מתחת לריסים עצמם

לסיכום, איפור עיניים שקועות יכול לשנות לחלוטין את מראה הפנים, ולכן כדאי להשקיע בו. הטיפים המובאים לעיל מיועדים עבור מי שרוצה להתאפר לבד מול המראה, אך הם מתאימים גם לנשים המחפשות אחר מכון איפור וקוסמטיקה ברמה גבוהה.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על איפור עיניים בוכיות