מראה של עיניים בוכיות מתקבל בעיניים בהן הזוויות החיצוניות מוטות כלפי מטה. אפשר לראות הרבה צורות עיניים מן הסוג הזה בציורים ובעבודות אומנות, אך כדאי גם להזכיר את דרכי האיפור המיוחדות עבורן. עיניים בוכיות יכולות להיות לא פחות אטרקטיביות, צבעוניות ומרשימות מכל מבנה עיניים אחר.

בעזרת איפור נכון ניתן לבצע תיקון למבנה העין, ולהשתמש במשחקים של גוונים בהירים וכהים, אור וצל, דומיננטיות וסולידיות ועוד. מטרת התיקונים הללו היא בין היתר לשוות לעין מראה אידיאלי של צורת השקד. בצורה הזו שתי העיניים הן פרופורציונאליות למבנה הפנים, והזוויות החיצוניות מורמות מעט כלפי מעלה.

איפור עיניים בוכיות

מראה מעושן בעין בוכיה

המונח "עין בוכיה" נובע מכך שבמבנה הזה הקצה החיצוני ביותר של העין נוטה מעט כלפי מטה. בעזרת האיפור ניתן להשיג תוצאות שונות כגון הרמה על ידי ציור של זוויות אלכסוניות בקו החיצוני של העין, טשטוש נכון ובעיקר הימנעות משימוש במסקרה בקו הריסים התחתון. מי שרוצה להשיג זווית מעושנת יכולה להתמקד בריס האחרון למעלה באלכסון ולכיוון הגבה.

ניתן לשרטט בעזרת אייליינר איכותי קו המתעבה כלפי הקצה של העין בכיוון העליון, אולם חשוב לעשות את הקו בצורה חדה ולא מעוגלת. את תחילת הקו יש לשרטט בקו ישר צמוד לקו הריסים. רק בשלב האחרון של האיפור מומלץ לבצע את העיבוי לזווית חתולית וליצור את ההתרוממות הרצויה. הרמה עוד יותר גבוהה של העין היא פונקציה של צללית בהירה, מבריקה או מאט בגוון שמנת, פנינה או לבן בצמוד לקו האייליינר.

איפור עיניים בוכיות בעזרת צלליות

אנשי מקצוע המתמחים באיפור ממליצים על צלליות לטובת מראה של עיניים בוכיות. בשיטה הזו יש מספר דגשים עליהם חשוב מאוד להדגיש על מנת להשיג את התוצאה הרצויה:

1. בניית הקפל – בשיטה הזו לא יוצרים את הקפל של העין מחדש, אלא מתחילים אותו מהזווית החיצונית של העין, ומנסים למשוך אותו לכיוון הגבה ואל גשר האף. כך ניתן ליצור מצב בו הקפל נראה כאילו הוא חלק מהזווית הפנימית, והתוצאה היא אשליה מיידית של עין מורמת.

2. תיחום קו ריסים – כל עבודה עם צללית בעת איפור עיניים בוכיות דורשת תיחום של קו הריסים. יש לבצע את התיחום בזווית החיצונית, ובצורה מדויקת ככל האפשר.

3. מסקרה – גם בשיטה של איפור בעזרת צלליות לא כדאי לשים מסקרה. בסופו של דבר, המטרה היא לגרום להרמה של העיניים, ולמנוע "נפילה" הנוצרת כתוצאה מהמסקרה הדומיננטית.

לסיכום, החוק הבסיסי והחשוב ביותר של איפור עיניים בוכיות הוא להרים את הזוויות החיצוניות באמצעות גוון בינוני עד כהה. יישום הגוון הזה בזוויות החיצוניות של העין יכול לעזור להשיג את הפרופורציות הדרושות. מעבר לכך, יש להימנע מתיחום כהה בזוויות החיצוניות התחתונות של העין, ולעקוב אחר המלצות המומחים.

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם על שלבים לאיפור עיניים