איפור לג'ינג'יות הוא מלאכת מחשבת, צריך להתחשב בצבע העור הבהיר, בנמשים הנמצאים בכל מקום, בצבע השיער שלא מתאים לכל דבר, באדמומיות השכיחה ובעוד פרמטרים חשובים אחרים. מוגשת לפניכם סקירה מלאה הכוללת טיפים ייחודים עבור איפור לג'ינגיות.  מה מתאים למה?, מה אסור לעשות? איך מעלימים כתמים ובהרות ועוד שלל עיצות מעניינות.

ג'ינגיות זה אופי / כתבתה של הילה בוקשטיין

לאורך השנים שאלתי את עצמי מה קדם למה? השיער האדמוני הוא זה שהוליד את החוצפה? או שאולי בגלל הטמפרמנט הקצר השיער התאדם? בכל מקרה אני מברכת גם על האופי שמאפשר לי לא לשמור דברים בבטן, וגם על היופי שמשותף לקצת פחות מאחוז אחד באוכלוסיה; וכשהדברים נדירים יותר הם מבוקשים יותר – כמו יהלומים. כמה נדיר – ככה עדין. השיער והנמשים שלנו אולי מעניקים לנו יתרון בולטות על פני יתר הבלונדיניות והברונטיות אבל אנחנו משלמות עליו מחיר יקר בחשיפה מיותרת לשמש. אין דבר כזה ג'ינג'ית שלא מחזיקה בארכיון שלה סיפור עגבנייה אחרי יום רביצה בים, למרות שהיא מרחה את עצמה בשבע שכבות של קרם הגנה מספר 72. אם להיות מקצועיים יותר הסיבה לשרפה המהירה הזו היא בגלל ריכוזים גבוהים של הפיגמנטים האדמדמים שנקראים Pheomelanin וריכוזים נמוכים של הפיגמנטים הכהים שנקראים Eumelanin.

הפיגמנטים האדמדמים הללו דורשים מאיתנו תשומת לב מיוחדת. במילים אחרות עור הפנים העדין שלנו לא יכול לשאת כל סוג של איפור; ולכן אספתי עבורכן 6 עצות לאיפור וטיפוח של עור הפנים :

משחק מקדים

אם את מעוניינת לחסוך בהוצאות של ניתוחים פלסטיים ומתיחות פנים בעתיד מומלץ מאוד להימרח בקרם הגנה.

אין מומחה אחד בתחום שלא יסכים. הג'ינג'יות הן יבוא מאירופה, ולכן עור הפנים שלהן לא תואם את מזג האוויר הארצישראלי. ושלא תחשבי שבחורף אפשר לדלג על השלב הזה כי גם בחורף השמש חזקה. אולם רק בקיץ הנמשים מתרבים וקיימת סכנה לפיגמנטציה.
נגמרו התירוצים – היום בכל מייק אפ מקצועי יש מקדם הגנה ולכן המייק אפ יכול להוות עבורך כיסוי מושלם גם כהגנה מהשמש וגם להסתרת כתמים, מה שחשוב הוא לבחור את הגוון הנכון עבורך, הטעות הראשונה שנשים אדמוניות עושות היא להתאפר עם גוון שלא תואם את גוון עורן. מה שמוביל אותנו לטיפ השני.

המראה הטבעיאיפור לג'ינג'יות

במיוחד לאור כל עידן הניו אייג' שמבהיר לנו שטבעי זה הכי. גוון פנים לא ניתן לשינוי באמצעות מייק אפ. עור פנים בהיר לא יהפך פתאום לכהה רק בגלל שהחלטת לשנות אותו. תאהבי ותקבלי את עצמך כמו שהטבע יצר אותך. עור פנים בהיר וג'ינג'ית בפרט לא יכולה לשאת כמות גדולה של איפור. זה פשוט נראה מלאכותי. לג'ינג'יות אמיתיות יש עור שקוף עם נטייה לגוון אפרסקי ולכן עדיף לבחור מייק אפ בהיר שידגיש את צבע האור הייחודי הזה. מרקם המייק אפ הנכון הוא נוזלי ומעט שקוף. עוד דבר חשוב הוא לא לטייח את הפנים באינספור שכבות במטרה להסתיר את הנמשים. שכבה אחת בהחלט תספיק. הנמשים מקסימים, אז אל תהיי אגואיסטית, תשאירי אותם שכולם יוכלו ליהנות מהם, לא רק את.

צבעים

כאן הדעות חלוקות. יש מאפרים שטוענים שהצבעים הקרים: סגול, ירוק וכחול הולמים את הגוון הג'ינג'י; וישנם מאפרים שדווקא מעדיפים את הגוונים החמים: חום זהב וכו'. לעור הבהיר אין גוונים המשפיעים על גווני האיפור ועל כן. צבעים בהירים ייראו עליו בהירים יותר וצבעים כהים ייראו כהים יותר. לכן, נסו ללכת תמיד על גוונים מתונים יחסית. את יכולה להשתמש בגוונים החומים בשעות היום למראה יומיומי וטבעי, כדי להדגיש את מסגרות הפנים – עיניים, גבות, עצמות לחיים ושפתיים, ובשעות הערב, כשאת רוצה להשקיע קצת יותר, השתמשי באחד הצבעים האחרים שהזכרנו.
דבר שמאוד חשוב לזכור, גם אם את ג'ינג'ית וגם אם לא, לא לטפס עם הצללית מעבר למסגר האישון. אין צורך שהצללית תגיע עד לגבה ובטח שלא ליצור בטעות מראה קליאופטרה עם גלישה של הצללית לכיוון הרקה.

המראה לנשמה

אם אתן מתכננות לאמץ עצה אחת מהכתבה הזו – אז הנה היא. בעלות העור הבהיר נוטות לסבול משקיפות באזור העיניים שגורמת למראה עייף וחולני. העור מתחת לעין בולט בגוון סגול יותר. מעט קונסילר יטפל בבעיה. איך עושים זאת? מניחים קונסילר בטפיחות קלות על האזורים הבעייתיים מומלץ להשתמש באצבע הקמיצה כדי להפעיל את הלחץ הנכון על האזור. אל תשכחי לאפר גם את אזור החיץ עם האף ואת העפעף עצמו. כמובן שעדיף אח"כ לשים מעט מייק אפ להשלמת המראה.
עוד דבר שחשוב מאוד לזכור הוא להדגיש את הגבות שהן בדרך כלל מאוד בהירות. אחרי שהדגשנו את כל העין הגבה תראה אפילו בהירה יותר ממקודם ולכן חשוב להכהות אותה עם עיפרון בגוון חום טבעי.
בדרך כלל לג'ינג'יות יש עיניים בהירות ולכן איילנר יכול להוסיף למראה הדרמטי בעיניים ולהליט אותן, אבל במידה והחלטת להבליט את העיניים אל תבליטי את השפתיים.

לחצי כאן לחזרה לעמוד הראשי ולקבלת מגוון נוסף של טיפים לאיפור !

שפתיים

נושא השפתיים הוא מאוד אינדיבידואלי. אני אישית לא אוהבת לשים שפתון בגוון חזק מידי. בטח שלא במהלך היום. בבוקר אני מסתפקת לכל היותר ב'גלוס'.
אם את מתכננת לצאת בערב הגוון האדום יכול מאוד להחמיא לכן, אבל, וזה אבל מאוד חשוב, הכול עניין של איזון בחיים, אם הדגשת את השפתיים תורידי מההדגשה של העיניים. זה או זה, או זה. אי אפשר את שניהם ביחד.

תפני לו את הלחי השנייה

סומק הוא טוב לכל שעות היום. הוא מבטל את המראה החיוור והחולני ומכניס חיים וצבע לעור הפנים. אפילו אם את לא מתכוונת למרוח מייק אפ, שימי מעט סומק כי זה ייצור שינוי מהותי. הכי טוב זה סומק בגוון טבעי חום או ורוד אבל עדין. לא כהה מידי כי אז נאבד את המראה הטבעי. סומק אדום יגרום לאנשים לחשוב שאת עובדת בשעות הלילה באזור החוף במרכז הארץ, וזאת לא התוצאה אליה אנחנו מכוונות.

אחרי ששיפרנו את המראה האדמוני ולמדנו להעריך מחדש את הגוונים המיוחדים האדמוניים שלנו, ולהבליט אותם בצורה המחמיאה ביותר – חשוב לזכור, גם אם את ג'ינג'ית ביישנית (לא שיצא לי איי פעם להיתקל בדבר כזה) וגם אם לא, לפני השינה שטפי פנים והסירי את כל האיפור גם כדי שעור הפנים יחזור לנשום וגם כדי שהכרית שלנו תישאר נקייה.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על איפור לפורים