טיפוח העור והשמירה עליו הם מטרות שצריכות לעמוד תמיד לנגד עינינו, אך על כמה וכמה כשמדובר בעונת החורף. בניגוד לעונת הקיץ הלחה, עונת החורף מתאפיינת ביובש רב באוויר – שאולי עשוי להיטיב עם מראה השיער שלנו, אך עלול לפגום משמעותית במראה העור ובמרקם שלו, לגרום לו להתקלף ולהיות פחות גמיש, ובסופו של דבר – אף להוביל לקמטים בגילאים מאוחרים יותר. לפניכם מספר טיפים חשובים לטיפוח העור בחורף – לגזור ולשמור.

אל תשכחו לשתות מים

אחת הטעויות הנפוצות ביותר שאנשים עושים בתקופת החורף, היא להמעיט בשתיית מים. חשוב מאוד להבין כי המים לא מזינים את הגוף רק מבפנים, אלא גם מבחוץ. ככל שנהיה מיובשים יותר, כך גם העור יהיה יותר יבש, נוקשה ופחות גמיש. לעיתים קרובות, בעיה חמורה של יובש בשפתיים עשויה למעשה לנבוע מהתייבשות כללית. מסיבה זו, חשוב להקפיד על שתיית מים, ורצוי מאוד להקפיד על שתיית 2 ליטרים של מים ביום.

בקרו בספא

ביקור בספא במרכז הוא תמיד רעיון נפלא ומפנק, אך על אחת וכמה כאשר אנו מבקרים בספא לצורך קבלת טיפולי פנים וגוף בנוסף לעיסוי. מרבית בתי ספא במרכז מציעים למבקרים בהם שלל טיפולים איכותיים וטובים, שמטרתם להמריץ את זרימת הדם לעור ולהוסיף לו לחות. כאשר מדובר בספא איכותי, התוצאה לרוב תהיה טובה למדיי, ותותיר את העור שלנו זוהר, רך ונעים למגע.

אל תצאו מהבית ללא קרם לחות

על קרם הלחות להיות חלק בלתי נפרד משגרת הטיפוח היומיומית שלנו תמיד, אך על אחת וכמה בעונת החורף. בניגוד לקיץ, בו רצוי למרוח קרם לחות קליל, בחורף יש לבחור בקרמים מעט "כבדים" יותר, שיסייעו להחזיר לעור את הלחות שהוא מאבד בשל הקור והיובש. מומלץ מאוד לרכוש קרם לחות המכיל מקדם הגנה spf 15 לפחות, כדי להגן על העור גם מהשמש (כן, גם בחורף). חשוב מאוד לא לשכוח גם את הידיים – העור בגב כפות הידיים נוטה להתקמט ולאבד לחות באופן מהיר יחסית, ולכן, בחורף יש להקפיד על מריחה של קרם ידיים לפחות 3 פעמים ביום.

פנקו את העור במסיכה טבעית פעמיים בשבוע

אלה הסובלים מעור יבש ודאי מכירים כבר את מרבית המסיכות לעור הקיימות בשוק. על אף יתרונותיהן של חלק מהמסיכות האלה, כדאי לדעת כי ישנם מתכונים רבים למסיכות ביתיות טבעיות, העושות עבודה נפלאה לא פחות ומזינות את העור בכל טוב. להלן דוגמא למסיכה ביתית לעור יבש: הכניסו למערבל כפית של מיץ תפוזים טבעי, כפית דבש, 2 כפיות שמנת וחצי בננה בשלה. עבדו עד שהחומרים הופכים למחית אחידה וחלקה, ומרחו על הפנים. יש להשאיר את המסיכה על הפנים במשך 15 דקות ואז לשטוף במים פושרים. התוצאה – עור חלק, רך ומלא בלחות. מומלץ לחזור על מסיכה זו לפחות פעמיים בשבוע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *